Recomanacions

Abans de començar a fer cap activitat us proposem que per introduir-vos en el tema, conegueu a grans trets, en quines cinc grans competències s'estructura el Model de Competències Emocionals del GROP.
També us recomanem que aneu a la primera entrada publicada, doncs hi trobareu un llistat de totes les activitats classificades tenint en compte les competències que treballen.


1. CONSCIÈNCIA EMOCIONAL

Capacitat per prendre consciència de les pròpies emocions i de les emocions dels demés.

2. REGULACIÓ EMOCIONAL

Capacitat per manegar les emocions de forma apropiada. Suposa prendre consciència de la relació entre emoció, cognició i comportament, tenir bones estratègies d’afrontament i capacitat per autogenerar emocions positives etc.

3. AUTONOMIA EMOCIONAL

Inclou un conjunt de característiques i elements relacionats amb l’autogestió personal, entre les que es troben l’autoestima, actitud positiva davant la vida, responsabilitat etc. Dins l’autonomia personal hi ha tres àmbits: l’autonomia de pensament, l’autonomia de comportament i l’autonomia emocional.

4. COMPETÈNCIA SOCIAL

Capacitat de mantenir bones relacions amb altres persones. Això implica el domini de les habilitats socials, capacitat per la comunicació efectiva, respecte, actituds prosocials, assertivitat, etc.

5. HABILITATS DE VIDA I BENESTAR

Capacitat per adoptar comportaments apropiats i responsables per gaudir satisfactòriament dels reptes diaris de la vida, ja siguin privats, professionals o socials. Permet a l’individu organitzar la seva vida de forma sana i equilibrada, facilitant-li experiències de satisfacció o benestar.


Informació extreta del llibre:

Bisquerra, R. (2009). Psicopedagogía de las emociones. Madrid: Editorial Síntesis S.A. ISBN: 978-84-975662-6-1.

viernes, 5 de julio de 2013

13. ACTITUD EMPÀTICA



Fes el test següent marcant “V” (veritat) o “F” (fals), i podràs esbrinar en quin grau saps en què consisteix la empatia. Per donar-te algunes pistes, dir que l’empatia és l'habilitat de reconèixer, comprendre i apreciar les emocions dels altres.
Un cop hagis marcat quines afirmacions són correctes i quines no, escriu dues situacions reals recents en que consideris que vas tenir una resposta no empàtica i la reformula-la.

1


L’empatia es pot desenvolupar i aprendre
2


L’empatia és un tret de les relacions interpersonals existoses
3


Ser empàtic implica estar d’acord amb l’altra persona i assumir les seves conviccions
4


Una de les bases de l’empatia és el respecte a la posició de l’altra persona i l’acceptació de les seves motivacions com legítimes
5


Empatia i simpatia són el mateix
6


La empatia implica centrar tota l’atenció en l’altra persona
7


Explicar histories similars a les que ens expliquen ajuda a tranquil·litzar a l’altra persona, i per tant afavoreix l’empatia
8


Minimitzar la gravetat dels problemes que ens expliquen no afavoreix la empatia
9


Mostrar solucions als problemes que ens expliquen i aconsellar forma part de l’empatia
10


L’empatia implica analitzar la situació i sentiments de l’altra persona
11


És possible empatitzar en silenci, sense utilitzar paraules
12


Per ser empàtic he de compartir els sentiments que em provoca la situació que comparteix amb mi l’altra persona
13


La empatia implica fer moltes preguntes a l’altra persona, per tal d’indagar en la seva situació/estat
14


Empatia és arribar a experimentar l’emoció que sent l’altra persona


Solucions:

1
V

3
F

5
F

7
F

2
V

4
V

6
V

8
V




9
F

11
V

13
F
10
F

12
F

14
F




Situació1: ..................................................................................................................................


Situació 2: ...................................................................................................................................

No hay comentarios:

Publicar un comentario