Pensa en 6
activitats que realitzis de molt de gust al llarg del dia (si són de la teva
vida quotidiana millor) i 6 que motivin molt poc o gens; anota al costat
d’aquestes últimes, l’emoció que sents al realitzar-les. A continuació, enumera
per les 6 primeres activitats, quins són els desavantatges i aspectes que no
t’agraden de realitzar cadascuna de les activitats. Seguidament, pensa en quins
són els punts a favor (avantatges, oportunitats, beneficis implícits...) que hi
ha darrera les activitats que no et motiven. En darrer lloc, intenta, quan
facis les darreres 6 activitats, pensar
en la llista de aspectes positius que has elaborat, i omple la última columna,
sobre com et sents quan tens el nou pensament fent cadascuna de les activitats.
Ha disminuït en negativitat?
Aquest exercici, et permetrà prendre consciència de
que la motivació (entesa com la força interior que impulsa a una persona vers
l’assoliment d’un objectiu), moltes vegades no ve provocada per la
situació/objecte/tasca en sí, sinó del que tu et dius; Les
explicacions/arguments/motius que et dones, condicionen per tant, les accions
que realitzes i en conseqüència la vivència emocional. És per això, que quan es
fan activitats que a un no li agraden, és important no centrar-se únicament en
els pensaments negatius, de la mateixa manera que quan es fan activitats
plaents, no ens parem a pensar en quins són els sacrificis o esforços que ens
impliquen
|
ACTIVITATS
QUE ET MOTIVEN
|
ASPECTES
NEGATIUS
|
|
...................................................
|
-
-
|
|
..................................................
|
-
-
|
|
...................................................
|
-
-
|
|
...................................................
|
-
-
|
|
...................................................
|
-
-
|
|
...................................................
|
-
-
|
|
ACTIVITATS
QUE NO ET MOTIVEN
|
EMOCIÓ (1)
|
ASPECTES
POSITUS
|
EMOCIÓ (2)
|
|
.....................................
|
-
-
|
..................................
|
-
-
|
|
.....................................
|
-
-
|
..................................
|
-
-
|
|
.....................................
|
-
-
|
..................................
|
-
-
|
|
.....................................
|
-
-
|
..................................
|
-
-
|
|
.....................................
|
-
-
|
..................................
|
-
-
|
|
.....................................
|
-
-
|
..................................
|
-
-
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario