Recomanacions

Abans de començar a fer cap activitat us proposem que per introduir-vos en el tema, conegueu a grans trets, en quines cinc grans competències s'estructura el Model de Competències Emocionals del GROP.
També us recomanem que aneu a la primera entrada publicada, doncs hi trobareu un llistat de totes les activitats classificades tenint en compte les competències que treballen.


1. CONSCIÈNCIA EMOCIONAL

Capacitat per prendre consciència de les pròpies emocions i de les emocions dels demés.

2. REGULACIÓ EMOCIONAL

Capacitat per manegar les emocions de forma apropiada. Suposa prendre consciència de la relació entre emoció, cognició i comportament, tenir bones estratègies d’afrontament i capacitat per autogenerar emocions positives etc.

3. AUTONOMIA EMOCIONAL

Inclou un conjunt de característiques i elements relacionats amb l’autogestió personal, entre les que es troben l’autoestima, actitud positiva davant la vida, responsabilitat etc. Dins l’autonomia personal hi ha tres àmbits: l’autonomia de pensament, l’autonomia de comportament i l’autonomia emocional.

4. COMPETÈNCIA SOCIAL

Capacitat de mantenir bones relacions amb altres persones. Això implica el domini de les habilitats socials, capacitat per la comunicació efectiva, respecte, actituds prosocials, assertivitat, etc.

5. HABILITATS DE VIDA I BENESTAR

Capacitat per adoptar comportaments apropiats i responsables per gaudir satisfactòriament dels reptes diaris de la vida, ja siguin privats, professionals o socials. Permet a l’individu organitzar la seva vida de forma sana i equilibrada, facilitant-li experiències de satisfacció o benestar.


Informació extreta del llibre:

Bisquerra, R. (2009). Psicopedagogía de las emociones. Madrid: Editorial Síntesis S.A. ISBN: 978-84-975662-6-1.

viernes, 5 de julio de 2013

11. LES DUES CARES DE LA MONEDA



Pensa en 6 activitats que realitzis de molt de gust al llarg del dia (si són de la teva vida quotidiana millor) i 6 que motivin molt poc o gens; anota al costat d’aquestes últimes, l’emoció que sents al realitzar-les. A continuació, enumera per les 6 primeres activitats, quins són els desavantatges i aspectes que no t’agraden de realitzar cadascuna de les activitats. Seguidament, pensa en quins són els punts a favor (avantatges, oportunitats, beneficis implícits...) que hi ha darrera les activitats que no et motiven. En darrer lloc, intenta, quan facis  les darreres 6 activitats, pensar en la llista de aspectes positius que has elaborat, i omple la última columna, sobre com et sents quan tens el nou pensament fent cadascuna de les activitats. Ha disminuït en negativitat? 

Aquest exercici, et permetrà prendre consciència de que la motivació (entesa com la força interior que impulsa a una persona vers l’assoliment d’un objectiu), moltes vegades no ve provocada per la situació/objecte/tasca en sí, sinó del que tu et dius; Les explicacions/arguments/motius que et dones, condicionen per tant, les accions que realitzes i en conseqüència la vivència emocional. És per això, que quan es fan activitats que a un no li agraden, és important no centrar-se únicament en els pensaments negatius, de la mateixa manera que quan es fan activitats plaents, no ens parem a pensar en quins són els sacrificis o esforços que ens impliquen




ACTIVITATS QUE ET MOTIVEN
ASPECTES NEGATIUS

...................................................
-
-

..................................................
-
-

...................................................
-
-

...................................................
-
-

...................................................
-
-

...................................................
-
-

ACTIVITATS QUE NO ET MOTIVEN
EMOCIÓ (1)
ASPECTES POSITUS
EMOCIÓ (2)

.....................................
-
-

..................................
-
-

.....................................
-
-

..................................
-
-

.....................................
-
-

..................................
-
-

.....................................
-
-

..................................
-
-

.....................................
-
-

..................................
-
-

.....................................
-
-

..................................
-
-

No hay comentarios:

Publicar un comentario